Česká veřejnost o lokálních potravinách – Potraviny 2024

Do speciálního výzkumu Potraviny 2024 zaměřeného zejména na plýtvání potravinami a nákupní a spotřební chování českých občanů zařadilo letos CVVM i velký blok otázek týkajících se lokálních potravin. V rámci výzkumu jsme např. zjišťovali, jestli se respondenti zajímají o téma lokálních potravin, jestli tyto potraviny nakupují, a pokud ano, tak jaké, jak často, kde a proč. Věnovali jsme se také názoru respondentů na dostupnost lokálních potravin v místě jejich bydliště, překážkám, které jim brání, aby tyto potraviny kupovali častěji, nebo podpoře produkce lokálních potravin od různých územních celků. Odpovědi na výše uvedené otázky a mnoho dalších jsou tématem této tiskové zprávy.

Číst dál...

Nákupní a spotřební chování českých domácností a postoje k obalovým materiálům – Potraviny 2024

Ve speciálním výzkumu Potraviny 2024 CVVM SOÚ AV ČR zjišťovalo názory a postoje české veřejnosti k nakupování potravin. Respondenti uváděli, jaké aktivity a nákupní návyky jejich domácnosti mají, jakou částku na potraviny měsíčně vydají a podle jakých kritérií a kde nakupují. V další části výzkumu jsme se zaměřili na nákupní chování vzhledem k životnímu prostředí, nakupování bez obalu nebo jak relevantní je pro české občany zvažovat dopad výroby potravin na životní prostředí.

Číst dál...

Sebezařazení na levopravé škále politické orientace – duben/květen 2024

V rámci jarního šetření Centrum pro výzkum veřejného mínění Sociologického ústavu AV ČR, v.v.i., položilo všem respondentům otázku, která na jedenáctibodové škále sleduje levopravou politickou orientaci: „V politice lidé někdy hovoří o pravici a levici. Kam byste se sám zařadil na této stupnici?“ Body 1 až 5 na škále reprezentují levou část spektra, bod 6 představuje střed a body 7 až 11 zastupujícími pravou stranu.

Číst dál...

Spokojenost se životem – duben/květen 2024

V rámci posledního šetření svého kontinuálního výzkumu Naše společnost, které proběhlo v období od poloviny března do začátku června 2024, Centrum pro výzkum veřejného mínění Sociologického ústavu AV ČR, v.v.i. zařadilo pravidelnou otázku týkající se hodnocení spokojenosti se svým životem.

Číst dál...

Čeští občané o svých možnostech ovlivnit veřejné dění a o svobodě slova – duben/květen 2024

V reprezentativním šetření CVVM SOÚ AV ČR byly v průběhu období od poloviny března do začátku června roku 2024 vybraným občanům položeny některé otázky týkající se toho, zda občané mají podle svého mínění možnost reálně ovlivňovat veřejné dění, a podrobněji zkoumající jejich názory na problematiku svobody slova. V tomto ohledu šetření zjišťovalo, jak lidé hodnotí současnou situaci a její vývoj, pokud jde o svobodu slova, zda by svoboda slova měla nebo neměla být z nějakých důvodů omezována, zda v tomto směru nějaká omezení pociťují a zda a s kým se v případě svého otevřeného projevu mohou dostat do potíží.

Číst dál...

Česká hospoda (2023)

Výzkumný projekt „Pivo a hospody v české společnosti“, realizuje CVVM SOÚ AV ČR nepřetržitě od roku 2004. Zpráva přináší základní výsledky o obrazu české hospody u české veřejnosti, funkcích, které podle ní plní, a hodnocení změn, které prodělává, včetně očekávaného směřování dalšího vývoje. Poslední blok je věnován otázkám na hospody v místě bydliště a na jejich zanikání, resp. vznikání v posledních letech.

Číst dál...

Obliba a navštěvování restauračních zařízení (2023)

Výzkumný projekt „Pivo a hospody v české společnosti“, realizuje CVVM SOÚ AV ČR nepřetržitě od roku 2004. Tato zpráva přináší základní výsledky týkající se toho, jaké gastronomické podniky mají lidé v oblibě, jak často a z jakých důvodů je navštěvují nebo jaké dopady pro ně měla opatření během pandemie C-19. Součástí je také informace o tom, jaké během návštěvy preferují nápoje.

Číst dál...

Zájem o pivo a jeho výběr (2023)

Výzkumný projekt „Pivo a hospody v české společnosti“ realizuje CVVM SOÚ AV ČR nepřetržitě od roku 2004. Tato zpráva přináší základní výsledky toho, jak se lidé zajímají o značku nebo typ piva, které pijí, zda stabilně preferují určitou značku, nebo je raději střídají a ochutnávají neznámá piva, a jak jsou pro ně při výběru piva důležité některé vybrané aspekty.

Číst dál...

Pivo v české společnosti (2023)

Výzkumný projekt „Pivo a hospody v české společnosti“ realizuje CVVM SOÚ AV ČR nepřetržitě od roku 2004. Tento text přináší základní informace o vývoji podílu konzumentů piva mezi dospělými obyvateli České republiky a o množství a frekvenci, s jakou pivo pijí, a všímá si také postavení piva nealkoholického a jeho vývoje v posledních letech. Dále přibližuje okolnosti, za jakých lidé pivo pijí, včetně změn mezi obdobím před a po pandemii C-19, a ukazuje vývoj postoje obyvatel k českému prvenství v konzumaci piva.

Číst dál...

VÝZKUM O SITUACI ROMŮ 2024

Centrum pro výzkum veřejného mínění Sociologického ústavu AV ČR (CVVM) bude v období srpen až říjen 2024 sbírat data v rámci mezinárodního šetření Výzkum o situaci Romů 2024. Výzkum zadala Agentura Evropské unie pro základní práva (FRA). FRA je nezávislá agentura EU, která nemá žádnou spojitost s národními vládami nebo orgány a která napomáhá tomu, aby se se všemi občany Evropské unie zacházelo důstojně a byla respektována jejich práva.

Číst dál...

Česká veřejnost o fungování demokracie a nedemokratických alternativách politického systému – duben/květen 2024

Spokojenost s tím, jak v ČR funguje demokracie, vyjádřila více než polovina (55 %) respondentů, více než dvě pětiny (43 %) zhodnotily fungování demokracie v naší zemi kriticky.
Více než polovina (54 %) českých občanů věří, že demokracie je lepší než jakýkoliv jiný způsob vlády. Otevřenost možnosti autoritativního způsobu vlády deklarovala více než čtvrtina (27 %) oslovených, další necelá pětina (17 %) se domnívá, že je lhostejné, zda v zemi panuje demokratický, nebo nedemokratický režim.

Číst dál...

asovky
Panel 3

opvv fin

stante se tazatelem

Chcete se stát aktivními členy CVVM?

Přihlaste se do naší tazatelské sítě a podílejte se na výzkumech, které zná celá země.

loga 06

Sociální sítě

logo twit2logo insta2

fb logo soutwit logo sou

Odběr novinek

Odebíráte následující zaškrtnuté položky: