Kvalitativní výzkum

Kvalitativní výzkum představuje jiný způsob poznání sociální reality, než nabízí přístupy založené na dotazníku s předem připravenými otázkami. Poskytuje široký přehled o vybraném problému a hlubší vhled do reálného světa lidí. Základním rysem zde je dát průchod myšlenkám respondenta a sledovat jeho vlastní strukturaci problému. Kvalitativní výzkum proto vyniká možnostmi pochopení významu, který lidé přikládají věcem, vztahům, motivacím atd. Kvalitativní výzkum může být realizován zcela samostatně, nebo v návaznosti na kvantitativní výzkum k prohloubení jeho poznatků.

 

Nabízíme realizaci následujících metod kvalitativního výzkumu:

 

Skupinové diskuse (focus groups)

Předností této metody je interaktivita, diskuse ve skupině přináší stimul myšlenkám, vzpomínkám a zkušenostem, které by jinak zůstaly zapomenuty. Diskuse na dané téma je vedená školeným moderátorem, účastní se jí obvykle cca 8 – 12 osob a trvá 1 – 2 hodiny.

 

Hloubkový rozhovor (in-depth interview)

Zde je cílem hlubší vhled do čistě osobních názorů a zkušeností lidí, tak jak je sami prožívají a chápou. Předností v tomto případě je, že dotazována je v daný okamžik pouze jedna osoba, a že tak nedochází k jejímu vystavení sociálnímu tlaku okolí nebo skupiny. Mohou být proto zkoumána například i citlivá témata. Rozhovor provádí zkušený výzkumník a trvá obvykle 45 -90 minut.

 

Pro zodpovězení různorodých strategických otázek nabízíme možnost kombinování nabízených technik sběru dat.

Kontaktní osoba:  Mgr. Naděžda Čadová

telefonní číslo: 210 310 588

email: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

asovky
Panel 3

opvv fin

stante se tazatelem

Chcete se stát aktivními členy CVVM?

Přihlaste se do naší tazatelské sítě a podílejte se na výzkumech, které zná celá země.

loga 06

Sociální sítě

logo twit2logo insta2

fb logo soutwit logo sou

Odběr novinek

Odebíráte následující zaškrtnuté položky: