Občané o možnostech a motivaci ke studiu na vysokých školách - září 2014

V září 2014 bylo do pravidelného výzkumu CVVM Naše společnost zařazeno několik otázek týkajících se vysokoškolského vzdělávání. Otázky zjišťovaly názory české veřejnosti na otevřenost vzdělávacího systému z hlediska možnosti získat vzdělání odpovídající individuálním schopnostem každého jedince, mínění o otázce zavedení školného na vysokých školách a představy o motivech, které vedou ke studiu na vysoké škole.

Číst dál…

Občané o způsobu zacházení s potravinami – duben 2014

V dubnu se Centrum pro výzkum veřejného mínění věnovalo v rámci pravidelného dotazníkového šetření tématu plýtvání potravinami. Zaměřovalo se na způsob, jakým respondenti zacházejí v rámci své domácnosti s nespotřebovanými potravinami, na důvody a četnost jejich vyhazování a v neposlední řadě na souvislosti vyhazování potravin s jejich nakupováním.
Tato tisková zpráva představuje výsledky analýzy tvrzení občanů České republiky a neměří, do jaké míry se jejich proklamovaná stanoviska odrážejí v praktickém způsobu práce s potravinami.

Číst dál…

Postoj občanů k plýtvání potravinami – duben 2014

V rámci dubnového omnibusového šetření se Centrum pro výzkum veřejného mínění SOÚ AV ČR, v. v. i., zabývalo tématem plýtvání potravinami. Šetření se v prvé řadě věnovalo postojům občanů k tématu coby problému. Detailněji se soustředilo na to, jak populace České republiky pojímá důsledky vyhazování potravin.

Číst dál…

Hodnocení životních podmínek v místě bydliště – duben 2014

V dubnovém šetření se Centrum pro výzkum veřejného mínění dotazovalo občanů na spokojenost se životem v místě svého bydliště a také na hodnocení vybraných životních podmínek.

Číst dál…

Češi a Vánoce – prosinec 2013

Do svého prosincového šetření zařadilo Centrum pro výzkum veřejného mínění také dvě baterie otázek, které se zabývaly vztahem respondentů k Vánocům. Nejprve jsme se ptali na souhlas s výroky, které se týkají vnímání Vánoc, činností a asociací, které si s Vánoci lidé spojují. Poté jsme zjišťovali, které konkrétní vánoční zvyky lidé dodržují.

Číst dál…

Významné osobnosti, období a události české historie – říjen 2013

Postoje občanů související s českou historií mapovalo Centrum pro výzkum veřejného mínění ve svém říjnovém šetření. Nejdříve nás zajímalo, koho Češi považují za největší českou osobnost, a dále také, kterou z uvedených historických epoch by označili za vrcholné období našich dějin. Podobně pak v souvislosti s 20. stoletím měli respondenti jmenovat tři události od konce první světové války, které jsou v jejich očích pro český národ nejvýznamnější.

Sociopress ve spolupráci s CVVM vytvořil k tématu nejvýznamnějších osobností, období a událostí české historie infografiku. Zobrazit si ji můžete na

http://sociopress.cz/nova-infografika-kdo-je-nejvetsi-cech/

Číst dál…

Informovanost české veřejnosti o pivu a jeho hodnocení v roce 2013

V září 2013 CVVM SOÚ AV ČR, v.v.i., opět položilo respondentům vybrané otázky s tematikou piva, které jsou součástí výzkumného projektu Pivo v české společnosti probíhajícího od roku 2004. Tisková zpráva přináší výsledky otázek zjišťujících zájem obyvatel o informace týkající českého piva, jejich hodnocení vlastních znalostí o pivu a hodnocení české pivní kultury a také jejich postoje k pivu jako českému národnímu nápoji.

Číst dál…

Pivní mixy v kontextu české pivní kultury v roce 2013

V rámci výzkumného projektu Pivo v české společnosti probíhajícího od roku 2004 zařadilo v září 2013 CVVM SOÚ AV ČR, v.v.i., do svého šetření opakovaně také otázky týkající se míchaných nápojů na bázi piva, tedy tzv. pivních mixů. V této tiskové zprávě jsou představeny základní údaje o jejich konzumaci obyvateli České republiky i o postojích, jaké k nim veřejnost zaujímá ve srovnání s postoji k běžnému pivu.

Číst dál…

Výběr piva českými konzumenty v roce 2013

V září 2013 CVVM SOÚ AV ČR, v.v.i., opět položilo respondentům vybrané otázky s tematikou piva, které jsou součástí výzkumného projektu Pivo v české společnosti probíhajícího od roku 2004. Tato tisková zpráva uvádí základní výsledky otázek zaměřených na vybrané aspekty výběru piva českými konzumenty. Konkrétně je analyzováno, jaký typ piva mají Češi v oblibě a jaký reálně nejčastěji pijí, jak při výběru vnímají aspekty chuti, ceny a reklamy a také zda preferují určitou značku, nebo raději piva střídají a ochutnávají neznámá.

Číst dál…

Pivo v české společnosti v roce 2013

V září 2013 CVVM SOÚ AV ČR, v.v.i., opět položilo respondentům vybrané otázky s tematikou piva, které jsou součástí výzkumného projektu Pivo v české společnosti probíhajícího od roku 2004. Tato zpráva přináší základní údaje o podílu konzumentů piva mezi dospělými obyvateli České republiky a o množství a frekvenci, s jakou pivo pijí. Vedle toho jsou shrnuty některé další aspekty konzumace, jako například zda lidé pijí pivo častěji ve společnosti nebo o samotě, doma nebo v restauraci a zda pijí častěji pivo lahvové nebo čepované. Zpráva se věnuje také vývoji vnímání piva nealkoholického.

Číst dál…

asovky
Panel 3

opvv fin

stante se tazatelem

Chcete se stát aktivními členy CVVM?

Přihlaste se do naší tazatelské sítě a podílejte se na výzkumech, které zná celá země.

loga 06

Sociální sítě

logo twit2logo insta2

fb logo soutwit logo sou

Odběr novinek

Odebíráte následující zaškrtnuté položky: