Míra občanské angažovanosti

O politice v novinách čte alespoň někdy (součet odpovědí „často“ a „někdy“) 60 % dotázaných, 11 % o ní nečte. S přáteli o politice alespoň někdy diskutuje polovina respondentů, avšak 74 % dotázaných své přátele nikdy nepřesvědčuje ke stejné volbě. Téměř 80 % respondentů se zapojuje „zřídka kdy“ nebo „vůbec“ do řešení veřejných problémů. Jen asi 13 % dotázaných se alespoň někdy zúčastňuje politických shromáždění, nebo se setkává s politiky a představiteli státní správy.

Číst dál...

Stranické preference na přelomu března a dubna 2002

U příznivců ČSSD (22%) jsme nezaznamenali žádné výraznější sociodemografické diference s výjimkou vyššího podílu zaměstnanců v nedělnických profesích. ODS (20%) je atraktivní zejména pro dotázané s dobrou životní úrovní a voliče s vysokoškolským a úplným středním vzděláním. Strana má silné pozice také u podnikatelů a živnostníků, zaměstnanců v nedělnických profesích, duševně pracujících a mezi Pražany.

Číst dál...

Vládní koalice - preferované a nepřijatelné

Mezi nejpřijatelnější povolební koalice by patřily vlády ČSSD a Koalice (22%) nebo OSD a Koalice (20%)

Číst dál...

Veřejné mínění o nadcházejících volbách

Z výsledků je patrné, že největší šance na volební úspěch se dávají dvěma stranám, ODS a ČSSD, mezi kterými v tomto ohledu nejsou příliš významné rozdíly. Obě shodně bezmála tři čtvrtiny respondentů uvedlo mezi dvěma nejúspěšnějšími, přičemž rozdíl existuje pouze v podílech týkajících se jednotlivých umístění. Výrazně menší vyhlídky má podle mínění občanů Koalice, kterou na prvním nebo na druhém místě očekává pouze desetina dotázaných, zhruba stejný podíl respondentů vidí šance na stejné umístění u KSČM.

Číst dál...

Stranické preference na přelomu února a března 2002

U příznivců ČSSD (25%) jsme nezaznamenali žádné výraznější sociodemografické diference s výjimkou vyššího podílu zaměstnanců v nedělnických profesích.ODS (23%) je atraktivní zejména pro dotázané s dobrou životní úrovní a voliče s vysokoškolským a úplným středním vzděláním. Strana má silné pozice také u podnikatelů a živnostníků, zaměstnanců v nedělnických profesích, duševně pracujících a mezi Pražany.

Číst dál...

Veřejné mínění o nadcházejících volbách

Z pohledu veřejnosti mají volby v ODS a ČSSD dva rovnocenné favority, poněkud méně se věřilo v úspěch někdejší Čtyřkoalice. Převládá mínění, že volby nepřinesou změnu stávajících poměrů.

Číst dál...

Image politických stran

V hodnocení politických osobností získaly nejvíce hlasů shodně ODS a ČSSD (19 %). Před volbami v roce 1998 byly výsledky ODS a ČSSD v tomto směru také vyrovnané (viz tabulka 2), nicméně před volbami v r. 1996 ODS v hodnocení politických osobností jednoznačně vedla. ODS respondenti také nejčastěji uváděli jako stranu, která nejvíce podporuje rozvoj podnikatelské sféry (40 %) a nejlépe zajistí zájmy ČR (18 %).

Číst dál...

Politické strany a jejich příznivci

Pouze 13% respondentů se řadí k přesvědčeným přívržencům. Bezmála třetina dotázaných (30%) by vybranou stranu volila pouze proto, že jim "vadí nejméně". Nejsilnějším motivem preferencí je ideové zaměření strany a vyhovující program. Nejmenší vliv má rodinné prostředí a účast na vnitrostranickém životě

Číst dál...

Reflexe stranického systému a opoziční smlouvy

Více než dvě třetiny respondentů hodnotí chování stran kriticky, asi čtvrtina oslovených je alespoň částečně spokojena. V posledních třech letech názory na chování stran jen mírně kolísají. Jako opoziční strana je většinou výrazně viděna US-DEU, KSČM a KDU-ČSL, problematicky se v tomto směru jeví ODS. Působení v poslanecké sněmovně respondenti nejlépe hodnotí u ČSSD, nejhůře u KSČM.

Číst dál...

Stranické preference na konci ledna 2002

U příznivců ČSSD (23%) jsme nezaznamenali žádné výraznější sociodemografické diference. ODS (18,5%) je atraktivní zejména pro dotázané s dobrou životní úrovní a voliče s vysokoškolským a úplným středním vzděláním. Strana má silné pozice také u podnikatelů a živnostníků, zaměstnanců v nedělnických profesích, duševně pracujících a mezi Pražany. KSČM (13,5%) tradičně oslovuje zejména důchodce, voliče se špatnou životní úrovní a dotázané se základním vzděláním.

Číst dál...

stante se tazatelem

Chcete se stát aktivními členy CVVM?

Přihlaste se do naší tazatelské sítě a podílejte se na výzkumech, které zná celá země.

loga 06

Sociální sítě

fb logo soutwit logo sou

Odběr novinek

Odebíráte následující zaškrtnuté položky: