Ostatní - Různé
Některé aspekty výběru piva českými konzumenty v roce 2009
V říjnu 2009 CVVM SOÚ AV ČR, v.v.i., zopakovalo některé otázky s tematikou piva, které jsou součástí výzkumného projektu Hospody a pivo v české společnosti, probíhajícího od roku 2004. V této tiskové zprávě jsou uvedeny základní výsledky otázek na preferenci konkrétní značky piva, na roli aspektů jako je cena nebo chuť při výběru a je zmíněna také tematika vnímání nealkoholického piva.
Pivní kultura v České republice podle hodnocení veřejnosti v roce 2009
V říjnu 2009 zařadilo CVVM SOÚ AV ČR, v.v.i, do pravidelného bloku výzkumného projektu Hospody a pivo v české společnosti také otázky s tematikou pivní kultury. Tato tisková zpráva přináší základní výsledky otázek na hodnocení české pivní kultury i jejích jednotlivých aspektů obyvateli České republiky a také informace o hodnocení pivní kultury dalších vybraných zemí.
Názory české veřejnosti na úroveň výuky na školách
V září 2009 byl do pravidelného výzkumu Naše společnost zařazen blok otázek týkající se vzdělávání. Byly zjišťovány názory české veřejnosti na úroveň vzdělávání na vybraných typech škol a také mínění o rozvoji klíčových vlastností a dovedností na jednotlivých úrovních (primární, sekundární, terciární) vzdělávacího systému.
Okolnosti ovlivňující dosažení vzdělání
V zářijovém šetření zjišťovalo Centrum pro výzkum veřejného mínění Sociologického ústavu AV ČR, v.v.i., postoje českých občanů k různým aspektům vzdělávání. Respondenti hodnotili vlastní dosažené vzdělání nebo různé faktory, které ovlivňují úroveň vzdělání, jako jsou například schopnosti, vzdělání rodičů či pohlaví. Dotázaní se vyjadřovali též k tomu, zda má každý člověk v České republice podle jejich názoru možnost dosáhnout vzdělání, které odpovídá jeho schopnostem.
Česká věda z pohledu obyvatel České republiky
Součástí srpnového šetření Centra pro výzkum veřejného mínění Sociologického ústavu AV ČR, v.v.i., byl blok otázek mapující postoje a mínění veřejnosti k vybraným tématům a otázkám týkajícím se oblasti vědy a výzkumu v České republice. Otázky první části bloku zjišťovaly, zda mají občané zájem o výsledky vědeckého bádání, zda je hodnotí jako dostupné obyčejným lidem a zda českou vědu staví na světovou úroveň.
Názory na financování vědy a výzkumu v České republice
Ve svém srpnovém šetření se Centrum pro výzkum veřejného mínění věnovalo vědě a výzkumu. Jednou z oblastí byla připravovaná reforma financování vědy. Lidé byli požádáni, aby se vyjádřili nejen k přidělování prostředků obecně, ale také k financování jednotlivých vědních oblastí reprezentovaných tzv. základním a aplikovaným výzkumem.
Obraz Akademie věd ČR a názory na její financování
Přiložená zpráva přináší informace o obrazu Akademie věd ČR u české veřejnosti a to konkrétně z hlediska hodnocení důvěryhodnosti, užitečnosti a kvality jejího výzkumu. Současně se věnuje názorům na současný stav jejího financování a očekávání veřejnosti pro případ, že by došlo k plánovanému krácení prostředků ze státního rozpočtu.
Věda, výzkum a jejich financování pohledem české veřejnosti
Česká věda má u veřejnosti příznivý obraz, je považována za kvalitní a důležitou. Výrazně kritičtěji se však obyvatelé vyjadřují v otázkách jejího financování. S problematikou obeznámená část veřejnosti přitom hodnotí českou vědu, výzkum i Akademii věd lépe než ostatní, naléhavěji si uvědomuje problémy jejich současného finančního zabezpečení a výrazněji podporuje odpovědnost státu za další vývoj v těchto oblastech.
Konzumace piva v České republice v roce 2008
V září 2008 CVVM SOÚ AV ČR, v.v.i., zopakovalo některé otázky s tematikou piva, které jsou součástí výzkumného projektu Hospody a pivo v české společnosti, probíhajícího od roku 2004. Tato tisková zpráva přináší základní výsledky o úrovni, množství, a frekvenci konzumace piva v české společnosti, nově zmiňuje také některé sociální okolnosti pití piva.
Některé aspekty výběru piva českými konzumenty v roce 2008
V září 2008 CVVM SOÚ AV ČR, v.v.i., zopakovalo některé otázky s tematikou piva, které jsou součástí výzkumného projektu Hospody a pivo v české společnosti, probíhajícího od roku 2004. V této tiskové zprávě jsou uvedeny základní výsledky otázek na preferenci konkrétní značky piva, na roli aspektů jako je cena nebo chuť při výběru a je zmíněna také tematika vnímání nealkoholického piva.
Strana 16 z 23
Přihlaste se do naší tazatelské sítě a podílejte se na výzkumech, které zná celá země. |