Ostatní
Plýtvání potravinami v českých domácnostech – Potraviny 2024
Téměř polovina české veřejnosti (49 %) považuje plýtvání potravinami za velký problém, podle dalších více než dvou pětin (45 %) plýtvání potravinami správné není, ale jsou tu aktuálnější problémy, které je potřeba řešit, a pouze 6 % českých občanů nepovažuje plýtvání potravinami za celospolečenský problém.
Téměř dvě třetiny (64 %) občanů deklarují, že celkové množství potravin vyhozených jejich domácností nepřesahuje 10 %. Necelá pětina (18 %) dotázaných se pak přiklání k variantě, že jejich domácnost vyhodí více než 10 %, ale méně než čtvrtinu potravin. Pouze 2 % dotázaných přiznala vyhazování více než čtvrtiny, ale méně než poloviny potravin. Naopak 15 % veřejnosti tvrdí, že jejich domácnost nevyhazuje žádné potraviny.
Česká veřejnost o lokálních potravinách – Potraviny 2024
Do speciálního výzkumu Potraviny 2024 zaměřeného zejména na plýtvání potravinami a nákupní a spotřební chování českých občanů zařadilo letos CVVM i velký blok otázek týkajících se lokálních potravin. V rámci výzkumu jsme např. zjišťovali, jestli se respondenti zajímají o téma lokálních potravin, jestli tyto potraviny nakupují, a pokud ano, tak jaké, jak často, kde a proč. Věnovali jsme se také názoru respondentů na dostupnost lokálních potravin v místě jejich bydliště, překážkám, které jim brání, aby tyto potraviny kupovali častěji, nebo podpoře produkce lokálních potravin od různých územních celků. Odpovědi na výše uvedené otázky a mnoho dalších jsou tématem této tiskové zprávy.
Nákupní a spotřební chování českých domácností a postoje k obalovým materiálům – Potraviny 2024
Ve speciálním výzkumu Potraviny 2024 CVVM SOÚ AV ČR zjišťovalo názory a postoje české veřejnosti k nakupování potravin. Respondenti uváděli, jaké aktivity a nákupní návyky jejich domácnosti mají, jakou částku na potraviny měsíčně vydají a podle jakých kritérií a kde nakupují. V další části výzkumu jsme se zaměřili na nákupní chování vzhledem k životnímu prostředí, nakupování bez obalu nebo jak relevantní je pro české občany zvažovat dopad výroby potravin na životní prostředí.
Spokojenost se životem – duben/květen 2024
V rámci posledního šetření svého kontinuálního výzkumu Naše společnost, které proběhlo v období od poloviny března do začátku června 2024, Centrum pro výzkum veřejného mínění Sociologického ústavu AV ČR, v.v.i. zařadilo pravidelnou otázku týkající se hodnocení spokojenosti se svým životem.
Česká hospoda (2023)
Výzkumný projekt „Pivo a hospody v české společnosti“, realizuje CVVM SOÚ AV ČR nepřetržitě od roku 2004. Zpráva přináší základní výsledky o obrazu české hospody u české veřejnosti, funkcích, které podle ní plní, a hodnocení změn, které prodělává, včetně očekávaného směřování dalšího vývoje. Poslední blok je věnován otázkám na hospody v místě bydliště a na jejich zanikání, resp. vznikání v posledních letech.
Obliba a navštěvování restauračních zařízení (2023)
Výzkumný projekt „Pivo a hospody v české společnosti“, realizuje CVVM SOÚ AV ČR nepřetržitě od roku 2004. Tato zpráva přináší základní výsledky týkající se toho, jaké gastronomické podniky mají lidé v oblibě, jak často a z jakých důvodů je navštěvují nebo jaké dopady pro ně měla opatření během pandemie C-19. Součástí je také informace o tom, jaké během návštěvy preferují nápoje.
Zájem o pivo a jeho výběr (2023)
Výzkumný projekt „Pivo a hospody v české společnosti“ realizuje CVVM SOÚ AV ČR nepřetržitě od roku 2004. Tato zpráva přináší základní výsledky toho, jak se lidé zajímají o značku nebo typ piva, které pijí, zda stabilně preferují určitou značku, nebo je raději střídají a ochutnávají neznámá piva, a jak jsou pro ně při výběru piva důležité některé vybrané aspekty.
Pivo v české společnosti (2023)
Výzkumný projekt „Pivo a hospody v české společnosti“ realizuje CVVM SOÚ AV ČR nepřetržitě od roku 2004. Tento text přináší základní informace o vývoji podílu konzumentů piva mezi dospělými obyvateli České republiky a o množství a frekvenci, s jakou pivo pijí, a všímá si také postavení piva nealkoholického a jeho vývoje v posledních letech. Dále přibližuje okolnosti, za jakých lidé pivo pijí, včetně změn mezi obdobím před a po pandemii C-19, a ukazuje vývoj postoje obyvatel k českému prvenství v konzumaci piva.
VÝZKUM O SITUACI ROMŮ 2024
Centrum pro výzkum veřejného mínění Sociologického ústavu AV ČR (CVVM) bude v období srpen až říjen 2024 sbírat data v rámci mezinárodního šetření Výzkum o situaci Romů 2024. Výzkum zadala Agentura Evropské unie pro základní práva (FRA). FRA je nezávislá agentura EU, která nemá žádnou spojitost s národními vládami nebo orgány a která napomáhá tomu, aby se se všemi občany Evropské unie zacházelo důstojně a byla respektována jejich práva.
Názory veřejnosti na roli muže a ženy v rodině – duben/květen 2024
V rámci svého pravidelného šetření se Centrum pro výzkum veřejného mínění SOÚ AV ČR v průběhu března až května 2024 podrobně zaměřilo na názory českých občanů na role mužů a žen v rodině.
Strana 2 z 74
Přihlaste se do naší tazatelské sítě a podílejte se na výzkumech, které zná celá země. |