Pití piva v české společnosti v roce 2006

V rámci projektu sledování fenoménu piva v české společnosti byla sledována také problematika jeho obliby a konzumace. Tisková zpráva přináší základní souhrnné informace o současné struktuře oblíbených nápojů, trendech v pití piva i vývoji míry jeho konzumace.

Číst dál...

Výběr piva českými konzumenty v roce 2006

Tisková zpráva poskytuje základní informace o některých aspektech určujících výběr piva českými konzumenty. Mimo jiné se dotýká problematiky typu oblíbeného piva, preference konkrétních značek, upřednostňování produktů z pivovarů působících v regionu bydliště nebo důležitosti ceny a chuti při výběru piva.

Číst dál...

Názory veřejnosti na české pivo a pivovarnictví

Tisková zpráva mapuje některé aspekty postojů obyvatel České republiky k pivu a pivovarnictví. Mimo jiné se dotýká otázek postojů k vysoké míře konzumace piva v českých zemích, k dovozu zahraničních značek na český trh nebo očekáváními vývoje českého piva a pivovarnictví.

Číst dál...

Místo české hospody mezi restauračními zařízeními v roce 2006

Tisková zpráva obsahuje analýzu otázek spojených s problematikou gastronomických zařízení a speciálně s místem hospody v jejich struktuře i její postavení v české společnosti. Mimo jiné rozebírá témata návštěvnosti, oblíbených podniků nebo specifikace hostů tradičních českých hospod.

Číst dál...

Občané o médiích a politice

V říjnovém šetření jsme se respondentů mimo jiné ptali na to, zda mají podle jejich názoru média vliv na rozhodování politiků. Více než polovina oslovených odpověděla kladně (20 % odpovědí „rozhodně ano“, 33 % odpovědí „spíše ano“). Čtvrtina lidí soudí, že média takový vliv „spíše nemají“, desetina respondentů se domnívá, že ho „rozhodně nemají“

Největší vliv na rozhodování politiků mají podle názoru Čechů televizní stanice – České televizi ho přisoudilo 80 %, Nově 73 % a Primě 59 % oslovených, při součtu odpovědí „velmi silný“ a „silný“.

Číst dál...

Hodnocení informací v médiích

Součástí říjnového šetření CVVM byla též baterie otázek zjišťujících, jak čeští občané hodnotí média. Zajímalo nás, zda si o vybraných médiích lidé myslí, že informují pravdivě, a také, zda poskytují ucelený přehled o důležitých událostech. Vzhledem k tomu, že médiem s největším dosahem je v současnosti televize, ptali jsme se též na to, jak často respondenti sledují právě televizní zpravodajství.

Číst dál...

Okolnosti ovlivňující dosažení vzdělání

Každý má možnost dosáhnout takového vzdělání, které odpovídá jeho schopnostem. S tímto tvrzením souhlasila více než polovina respondentů, které tazatelé CVVM oslovili v zářijovém průzkumu (spíše souhlasilo 47 %, rozhodný souhlas vyjádřilo 12 % oslovených). Téměř třetina s předloženým výrokem spíše nesouhlasila, 6 % dotázaných tvrzení rozhodně odmítlo. Ve srovnání s výsledky loňského zářijového šetření, v němž jsme respondentům položili stejnou otázku, nedošlo v české veřejnosti k zásadnějšímu názorovému posunu.

Číst dál...

Úroveň vzdělávání v ČR

V hodnocení úrovně vzdělávání podle jednotlivých typů škol převažuje pozitivní hodnocení nad hodnocením negativním. Nejvyšší úroveň vzdělávání je podle účastníků výzkumu na gymnáziích (23% uvedlo úroveň vzdělávání jako „velmi dobrou“, 53% uvedlo úroveň vzdělávání jako „spíše dobrou“), základních školách (74% pozitivních odpovědí, z nich 12% uvedlo odpověď „velmi dobrá“) a vysokých školách.

Číst dál...

Hodnocení ochrany životního prostředí

V šetření uskutečněném počátkem května 2006 se Centrum pro výzkum veřejného mínění věnovalo otázkám, které se týkaly životního prostředí. Oslovení občané hodnotili, jak se o ochranu životního prostředí starají vybrané státní instituce a ekologické organizace. Nejlepší hodnocení získaly ekologické organizace spolu s obecními úřady. Nejhůře pak byl hodnocen parlament.

Číst dál...

Ekologické jednání

V květnu letošního roku bylo do šetření Centra pro výzkum veřejného mínění zahrnuto téma životního prostředí. 41 % dotázaných vždy odevzdává nebezpečný odpad a dalších 30 % tento odpad odevzdává často. Podobně velký podíl respondentů třídí běžný odpad (39 % vždy a 36 % často). U nákupu výrobků šetrných k přírodě, omezování jízdy autem kvůli přírodě a šetření energiemi a vodou kvůli přírodě převládají lidé, kteří takto jednají výjimečně nebo nikdy.

Číst dál...

asovky
Panel 3

opvv fin

stante se tazatelem

Chcete se stát aktivními členy CVVM?

Přihlaste se do naší tazatelské sítě a podílejte se na výzkumech, které zná celá země.

loga 06

Sociální sítě

logo insta2

  linkedin

fb logo soutwit logo sou

 

Odběr novinek

Odebíráte následující zaškrtnuté položky: